Eetdagboek #2

Een paar maanden geleden is Marija begonnen met een eetdagboek. Eten blijft toch één van de belangrijkste onderdelen van het leven en het is altijd fijn om nieuwe inspiratie op te doen. Vandaag zal ik ook mijn eetdagboek delen van de afgelopen dagen. Even een kleine notitie vooraf: Ik probeer over het algemeen gezond te eten, maar het lukt niet altijd 😉

Mijn favo ontbijtje in de herfst en winter, baked oats

Woensdag
Ontbijt: 1 kiwi en gebakken havermout uit de oven. Gebakken havermout met amandelmelk, frambozen en zwarte bessen, walnoten en kaneel. (Ik kan je vast verklappen dat mijn ontbijtjes tegenwoordig heel saai zijn omdat het iedere dag hetzelfde is. Behalve het weekend.) Ik ben echt gek op dit ontbijt. In de winter eet ik het liefst warm en dus ook mijn ontbijt. En ik vind havermout uit de oven net iets lekkerder dan in pan.

Lunch: Een tosti op zuurdesembrood met sambal (veel), kaas, kipfilet en paprika

Gerecht uit de Allerhande Box

Avondeten: We aten een gerecht uit de Allerhande Box van de Albert Heijn, namelijk rijst met runderreepjes en een groentesaus.

Drinken: Ik drink eigenlijk de hele dag water en thee.

Snacks: Niet

Donderdag
Ontbijt: Mijn ontbijt kan ik kopiëren, namelijk: 1 kiwi en gebakken havermout uit de oven (zelfde variant)

Lunch: Een  salade met warme falafel. Verder zat in de salade: veldsla, cherry tomaatjes, paprika, augurken, avocado, olijfjes en dus warme falafel die ik even kort warm maak in een tosti ijzer.

Geroosterde pompoen uit de oven met zoete aardappelfriet

Avondeten: Ik eet alleen ’s avonds als de kinderen al op bed liggen en dan heb ik niet veel nodig. Mijn lievelingsgroente in de winter schuif ik dan de oven in, namelijk pompoen. Ik doe er wat zoete aardappel friet bij en ik ben gelukkig. Klein detail. Er zit veel cayenne peper op de zoete aardappelfriet. I like spicy 😉 En op de pompoen doe ik meestal rozemarijn.

Drinken: Ook hier drink ik de hele dag water en thee.

Snacks: Niet echt snacks behalve dan ’s avonds wat Griekse yoghurt

Bijna iedere ochtend een kiwi

Vrijdag
Ontbijt: Again, hetzelfde ontbijtje. 1 kiwi en gebakken havermout uit de oven.

Lunch: Ik lunch met 2 cracottes met kaas en een gekookt ei (zacht) en 2 speltwafels met pindakaas met nootjes (die van de AH) met plakjes banaan.

Rechts mijn pizza zoals je ziet 😉

Avondeten: Weekend! We eten pizza en drinken wijn 🙂 We zijn echt fan thuis van de bloemkool pizza’s (of pompoen) van Magioni en die beleggen we dan zelf. Dit keer had ik er gegrilde aubergine en courgette en feta kaas en olijven.

Drinken: Ik drink eigenlijk de hele dag water en thee. Oohh nee… ik drink ook wijn. Best wat wijn 🙂

Snacks: Wijn

Zaterdag
Ontbijt: Yes, een ander ontbijt! Namelijk afbakbroodjes uit de oven. Wat een feest 🙂 Evert maakt lekker scrambled eggs en verder die ik er extra pure hagelslag op. (LOVE IT)

Mijn favoriete broodje bij Lot. Jerk Kip

Lunch: Ik lunch met Marija bij Lot en bestelde een heerlijk broodje met jerk kip. Zo lekker! Mijn favoriet bij Lot.

Avondeten: We aten bij vrienden aten heel laat. Eerst gingen de kids eten en borrelden wij mee met heel veel lekkere hapjes en toen de kids allemaal lagen (9 in totaal) gingen wij eten. Een heerlijke Tiroler Gröstl gemaakt door Pascal (de man van Marija.) We hadden ook nog tiramisu als nagerecht.

En het werd later en later

Drinken:  Tot 16:00 uur braaf water en thee en daarna overgegaan op de wijn. Ik heb niet bijgehouden hoeveel en dat is maar goed ook denk ik 😉

Tot zover
Dit was mijn eetdagboek van de afgelopen dagen. Zoals je ziet, is een killerbody nog ver te zoeken… Door de weeks eet ik best gezond en het weekend… in het weekend is het feest!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen! Tot de volgende editie!


Nog op zoek naar een lekker recept? Bijvoorbeeld deze pasta met pompoen en spinazie?

Of heb je trek in een bananenbrood? Probeer deze variant eens!

Advertenties

16 gedachten over “Eetdagboek #2

Voeg uw reactie toe

    1. Deed ik ook altijd totdat ik dit ontdekte… in het kort: je doet 40 gram havermout, 120 ml (amandel) melk, kaneel, wat rode vruchtjes en een paar gecrushte walnoten in een ovenvast schaaltje en zet dit 25/30 min in een voorverwarmde oven van 180 graden. Structuur wordt daardoor heel anders!
      Eetse 😊

      Like

Laat een reactie achter op Laura Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: